zondag 13 januari 2013

Lekker weekendje

Afgelopen weekend begon de Nederlandse school weer. Dit is op zaterdagochtend. Leuk voor de kindjes want die hebben het daar heel erg naar hun zin. Maar nog leuker voor mij. De school ligt op een paar minuutjes van het strand, dus.... surfen. Correctie: poging to surfen...    Jonge, jonge, wat ben ik daar slecht in. Zeker nu ik een conditie heb van lik-mijn-vestje. Tegen de tijd dat je met je plankje door de branding bent, ben je al lichtelijk vermoeid. En dan moet je (net als de echte surfers) op je plankje zitten en wachten op de golven. De rest kan netjes zijn evenwicht houden. Ik niet. Ik kiep zelfs daar al om...
Maar, als dan een golf komt, en het lukt om met de golf mee te gaan, en je probeert te gaan staan... plons! Weer niet.

Dit keer was het helemaal embarrassing. Er was een surf instructrice en ik wilde haar iets vragen. Het enige wat ze zei: "yeah, you need lessons." En bedankt...

Maar als het dan een keer lukt om echt op je plankje te staan, dan vind ik het wel echt super stoer. Beetje bochtjes proberen te maken. Binnenkort maar eens een lesje boeken.

Ik zal wat foto's laten zien om te omschrijven wat ik al kan:

1) Op een plankje zitten wachten tot een golf komt:          bijna

2) Surfing 'in a wave':        nog lang niet

3) Surfen op grote golven:        not yet

4) Surfen op baby-golfjes:      redelijk

5) Als een 'echte' surfer met een plank onder zijn arm lopen:    buiten het feit dat je op 100 meter al ziet dat   ik een huur-plank heb, kan ik dit wel al goed

 6) Kijken naar surfers:   daar ben ik intussen heel erg getraind in

Spellen avond
Gisteravond was weer spellen avond. Er zijn intussen wat nieuwe ASML-ers die hier voor 2 jaar komen. Vera was nog alleen, dus die hebben we ook uitgenodigd. Zeer gezellig avondje weer. En weer een hoop geleerd. Johan is zijn 2e huwelijksnacht alweer vergeten, Mexico is niet uit te beelden, en van Bea weten we ook alles. Maar, 'what happens in Weatherhill Court, stays in Weatherhill Court'.

Black Moutain
Vandaag zijn we met de bende gaan wandelen: Black Mountain. Leuke tocht naar een bergtop bij ons in de buurt. Een tocht van 6 km, ruig terrein en sterk omhoog. Anne en Bram hebben het heel goed gedaan.
Bovenop heb je een prachtig uitzicht over San Diego.




Iemand had voor leuk vermaak gezorgd. Bovenop de berg staan een aantal antennes en schotels met natuurlijk de nodige hekken met prikkeldraad erom heen. Er waren een hoop parapenters rond de berg aan het vliegen. Eentje was zo aardig om in de problemen te komen. Hij kwam steeds dichter bij de masten en het lukte niet om weg te komen. Aardig van hem, was leuk om te zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten