dinsdag 10 juli 2012

Weer terug!

Zooo, weer terug van weggeweest. We zijn net terug van 3 weekjes Nederland. Home Leave zoals we dat hier noemen.

We hadden natuurlijk een barstens vol programma. Anne had een lijstje gemaakt waar ze allemaal wilde spelen en blijven logeren. Marie-José had ook een overvolle agenda. En ik? Tsja, ik mocht tussendoor even werken bij ASML. Het plan was om slechts een paar daagjes te werken, maar dat is helaas wat meer geworden.

Het was wel vreemd om weer in je eigen huis te komen. Mijn moeder had de bedden opgemaakt en de koelkast gevuld (rosé!) dus het was net of na een vakantie van een maand weer thuis kwamen. Heerlijk vertrouwd in ons poppenhuisje. 'Zo'n luxe vakantie huisje hebben we nog nooit gehad'

Maar, al met al hebben we weer een te gekke tijd gehad in Nederland. Hartstikke veel gedaan: op bezoek bij familie en vrienden, uit eten op een terrasje in Maastricht, biertje bij de ka-boom, paar daagjes Ardennen, Hollandse boterhammen met Hollandse boter en Hollandse kaas gegeten, kopje koffie bij Riny, weggeregend op een Hollands terras. Kortom, te veel om op te noemen...

Wat ik ook leuk vond, is dat ik veel complimenten kreeg over deze weblog. Natuurlijk legt dat de lat nog hoger. En dan ga ik toch meteen afhaken, want we hebben te veel gedaan om te beschrijven. Daarom gooi ik maar wat foto's op de blog.

Marie-José op stap met collegaatjes. Goed voor de roddels, en je lever.


Spelen met Bobo (onze hond die nu bij Oma woont). Om eerlijk te zijn: vooral leuk voor mij. Nog even enthousiast spelen met het balletje (toen hij het eenmaal weer door had)




Mosselen eten in Mestreech, oppe Vriethof, ter gelegenheid van ons 7 jarig huwelijk. Heerlijk! Met alle leuke plannen die we voor de komende tijd hebben, zijn we er niet uit of de vette of magere jaren aan de beurt zijn. We hebben besloten om de komende 7 jaren weer net zo te genieten van het leven als de eerste 7!

Verjaardag vieren van Anne en Bram met de familie. Weer een boel kadootjes! Leuk voor de kids, en de Opa en Oma's!


Verjaardag van Marit



Met de Kuijckjes naar de Ardennen. Altijd goed voor een hele hoop lol! Fijn dat ik nu weet hoie de prins van Monaco heet.
BBQ-en, in de volle zon!

De bende van 5 op de brug.
Bah, hangjongeren...

Het dames duo, Senior

Het dames duo, Junior
Tsja, kastelen. Die had hij al een jaar niet meer gezien.
Bram was behoorlijk onder de indruk

IJsje tijdens het wandelen (terwijl wij aan de Hoegaarden zitten)

Daphne en Ralf hadden een 'laatste avond maal' georganiseerd: Hollandse tappas.
Snert, allerlei stamppotten, bitterballen, roggebrood, kaasjes, frikandel speciaal, kaneel stokjes, bitterkoekjes-dril-pudding. Heel errug gezellig.


Bram en Ties moeten even afscheid nemen
Op de laatste dag hebben we bij mijn ouders nog ontbeten, en even een traditionele groepsfoto gemaakt.


En dan weer terug... naar huis




En ja hoor, ook hier is het weer vreemd thuis komen. Eigenlijk kunnen we maar een ding concluderen: we hebben op twee plekken een thuis.

Inmiddels is het dinsdag. ik heb alweer twee dagen gewerkt, Bram is alweer naar school geweest (Anne heeft 3 maanden (!) vakantie) en Marie-José heeft haar draai weer te pakken. 
Kortom: Tijd voor de volgende vakantie!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten