zondag 3 maart 2013

Legoland, deel III

En weer een lekker weekend achter de rug. En dat terwijl ik eigenlijk het hele weekend had moeten werken... Mijn project moest iets opbouwen, en daar was mankracht voor nodig. Ik heb me hier min of meer vrijwillig voor opgegeven. Ik had zo'n vermoeden dat het eea zou uitlopen, dus kon ik redelijk risicoloos bluffen. En ja hoor, wat eigenlijk vrijdag avond klaar moest zijn, was pas zondag avond klaar. Dus, helaas, werken ging niet door voor mij. Balen joh..., ha, ha...

Zaterdagochtend naar de Dutch School. Omdat het lekker weer was (zo'n 25 graden) kreeg Bram buiten les. Ik had pleindienst: een verplichte vrijwilligers-klus waarbij je moet opletten of er geen ongelukken gebeuren. Vorige kreeg had ik zwaar op mijn kop gekregen, omdat een paar kids zand in het drink-fonteintje hadden gegooid en dat ding verstopt zat. Deze keer was alles wel goed gegaan (naar mijn mening)
Juf Mari-Liis (links), Juf Nieke (op de knietjes) en de klas van Bram


Anne en Bram hadden ook hun rapport gekregen.
Bij Bram: "Hij speelt graag en kan zich gaan vervelen als een taak niet uitdagend genoeg is. Hij zoekt dan de grenzen op en laat het duidelijk merken als hij het niet naar zijn zin heeft". Heerlijk herkenbaar! Doet'ie thuis nooit!
Anne kreeg goede punten voor haar Nederlands. Zoals ik het lees, zit ze redelijk op niveau van haar leeftijd qua taal, wat zou betekenen dat ze bij terugkomst in Nederland gewoon doorstroomt met haar leeftijdsgenootjes. Dit zegt nog niet zoveel, omdat een heuse cito toets aan het eind van het jaar de 'officiële beoordeling' zal geven. Toch zijn we reuze trots op haar.

Zondag met familie de Pee naar Legoland, voor ons inmiddels de 3e keer. Harm was ook meegegaan. Makkelijk voor ons: de kinderen bleven aan hem plakken. We hoefden alleen Harm te roepen, en er rende meteen 5 anderen achteraan.
Harm trakteert op een ijsje:
Matthijs, Harm, Anne, Emma, Bram, Lieve



Dit lego-mannetje had geluk:
Hij mocht met Anne en Bram op de foto.
Kijk hem eens lachen...
Ook al was het voor ons de derde keer, je blijft nieuwe dingen zien in zo'n park. We hebben er een paar foto's van gemaakt:
Misschien omdat het 'Dr. Seuss' weekend is?

Deze foto heb ik gemaakt. Je broek een beetje laag is
misschien wel cool, maar dit is een beetje té....

Marie-José had hem ook geknipt. Op de achtergrond zie je mij
opopvallend bovenstaande foto maken. Goed he...

's avonds nog gaan eten bij "In and Out". Altijd lekker. De weg ernaar toe was nogal spectaculair: volgens mij stond Joost zijn tom-tom op Engeland ingesteld...

Bij het 'restaurant' kregen de kinderen een petje. Wat een rare snuiters zijn die Amerikanen toch. Zelfs volwassenen doen zo'n petje op...
Bram, Raai de Kraai en Matthijs met petje op

Rare Amerikaan met petje op....

Zo, en nu lekker op de bank, blogje typen en de weblogs van mijn collega's lezen: Blijkbaar heeft Henk de efficiëntie en chaos van de toko hier ontdekt. De ene collega baalt dat er tegen hem gelogen wordt, en een andere baalt dat er niet gelogen wordt (zelfde weekend, zelfde plaats, dezelfde vraag). Bovendien worden wij digitaal uitgescholden door S., omdat een wandeling langer blijkt dan wij gezegd hadden. Gelukkig wordt dit door R. goedgemaakt door even TEM2 te vermelden.... Goed opgelet jongen...
Blijven rare mensen, die Hollanders in Amerika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten