zondag 1 april 2012

3x geen foto gemaakt

Je gelooft het niet: het was weer een lekker weekendje. Maar, dit weekend heb ik 3x geen foto gemaakt, en dat is best goed voor mijn doen.

Zaterdag zou het gaan regenen. En dat klopte ook. Het heeft zeker 2 minuten gemiezerd. Daarna brak de zon weer door, dus lekker met de bende naar de speeltuin. Deze speeltuin ligt wat hoger en kijkt uit over het stuwmeer bij ons in de buurt. Het hoogtepunt waren drie pubers met een radiografisch vliegtuigje, dat bij de eerste poging al buiten bereik kwam, en netjes een paar honderd meter verderop in de struiken crashte. Aardig van die jongens om mij zo te amuseren. Mogen ze best vaker doen. Uit beleefdheid (ja dat heb ik ook) had ik geen foto van hun beteuterde gezichten gemaakt.

's Avonds kregen we bezoek. Rob, Sandra, Johan en Freke kwamen een avondje spelletjes doen. Rustig maar: kaart spelletjes. Rob en Sadra hebben blijkbaar hun 2 kuub verhuisspullen besteed aan spelletjes. Maar, daar kun je meerdere avonden mee vullen. Al eens gehoord van 'de grote dalmuti' of 'o hell'? Nou, het zijn aanraders. Met andere woorden, rond twee uur en de nodige flessen bier en een pak wijn later was het een super avond. Heel erg veel gelachen...


Zondags zijn we naar het strand in Solana Beach geweest. Vorige keer was Marie-José hier met de kindjes toen het eb was. Nu was het vloed. Althans, wij dachten dat het water wel aan het wegtrekken was. Dus, kids op wat stenen gezet met een pakje melk en wij aan de Starbucks koffie. Totdat we onze eigen 1953 om de oren kregen. Het water was dus blijkbaar nog niet aan het wegtrekken. Vandaar dat er verder niemand op die stenen zat. Gelukkig niet erger dan natte slippers. Nadat de koffie op was (first things first) zijn we verder op het droge strand gaan zitten. De bende van twee was goed geschrokken en begonnen bij elke golf bang uit hun ogen te kijken. "nee hoor, hier zitten we goed. Eet maar rustig je bammetje op."
En ja hoor, na de tweede evacuatie hadden we wel een echte droge plek te pakken. Maar wel waar voor ons geld, want vanaf ons droge plekje hebben we de nodige strandgangers met een natte broek terug zien komen (van waar wij eerst zaten). pfuhh, domme toeristen...
Je raadt het al: van de natte broeken heb ik ook geen foto gemaakt.

5 minuten hiervoor zaten we een paar stenen lager. Juist, op de stenen die nu nat zijn.

Uitzicht na evacuatie ronde 2
Het waaide flink, dus hadden we het zonnetje niet zo in de gaten. Yep, drie verbrande snoeten...

's Middags kwam het reizende circus onze kids weer amuseren. Na het gebruikelijke trampoline springen hadden de oudere jongens een nieuw spelletje verzonnen: Cowboytje. Bram was het slachtoffer. Ze waren wel zo lief om tussendoor te vragen of hij het nog wel leuk vond.
Maar, hun plagerij heb ik goed gemaakt. Harm en Jelle wonen ongeveer een kilometertje bij ons vandaan. Ik had hun allebei een zware zak potgrond meegegeven op hun weg naar huis "omdat hun moeder gebeld had, en gevraagd of ze die mee konden nemen".
            Heerlijk, 1 april....

Helaas heb ik van hen ook geen foto gemaakt, omdat ik bang was de grap te verpesten. Maar geloof mij, het zag er leuk uit...

2 opmerkingen:

  1. Vandaag viel het kwartje bij de boys dat ze voor niks hadden gesleept. Ze zijn uit op wraak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Laat de boys maar 364 dagen broeden op een 1 april grap voor volgend jaar.
    Ik ben er klaar voor....

    BeantwoordenVerwijderen