maandag 27 mei 2013

Memorial weekend

Na alle vrije dagen in Nederland (Hemelvaart, Pinkseteren, Koninginnedag) waren wij eindelijk eens aan de beurt. Maandag was een vrije dag omdat het Memorial day is. Lekker lang weekend dus.

Het weekend werd ingeluid bij Joost en Minou. Een spellen avond waar ik niet veel over los kan/mag laten. Ik kan jullie gerust stellen, het was een normale spellen avond, niets bijzonders, niet geroddeld. Beetje over het werk gesproken.
De deelnemers van de spellen avond
De hoofdprijs:
Verplicht meedoen met een lokale traditie.
Helemaal niet erg dat we deze prijs niet gewonnen hebben...
Inmiddels hebben we weer bezoek. Waarschijnlijk de laatste. Oma Maas is voor de 4e keer bij ons op bezoek. Dit keer helemaal alleen hier naar toe gekomen, wat ik een enorme prestatie van haar vind.

Vandaag zijn we naar de USS Midway gegaan. Een vliegdekschip uit 1945 dat inmiddels als museum is ingericht in de haven van San Diego. Omdat het Memorial day was, waren er een hoop oud-militairen die als gids dienden. Mogelijk zelfs meer gidsen dan bezoekers.
Maar het was heel interessant om te zien. Anne, Bram en Oma keken hun ogen uit.
Piloot Bram

A&B naast de shooter.
Zie Topgun (voor de 10e keer) voor meer info over 'de shooter'


Na wat aarzelen gingen Anne en Bram in een cockpit van een helikopter zitten. Meer dan een cockpit was het niet. De rest was eraf gezaagd. Toch wilde Anne er eerst niet in, omdat ze bang was om weg te vliegen.

En natuurlijk wilde ik ook even proefzitten. Een echte Maverick, toch?

 Ik citeer: "zeg, waar zit hier de koppeling?" En dat citaat komt niet van Anne.

Na afloop kregen Anne en Bram een heus plastic speldje. Maar, ze moesten wel een militaire eed afleggen en trouw zweren aan het Amerikaanse leger. Gelukkig was het oude baasje nauwelijks te verstaan, dus kwam de eed van Anne en Bram er niet goed uit. Dus: de eed telt niet..

Nog snel even een magneetje gekocht voor de koelkast en weer op huis aan. 

Intussen heb ik nog flink geoefend met fotograferen. Dit keer was Anne de klos. Voor de ongelovigen onder jullie: nee, dit is geen fotoshop resultaat.

Morgen is Anne jarig. 7 jaar alweer. We hebben Oma meteen aan het werk gezet om mee te helpen om de traktatie te maken. Een pot vol met bloem-lolly. Resultaat is mooi geworden, toch?
Natuurlijk heb ik me uitgeleefd op de lolly's om er een mooie foto te maken. Gelukkig digitaal, want het kostte me 15 pogingen.
Intussen was Marie-José zich aan het uitleven op de verjaardagstaart voor Anne. Het resultaat: een prachtige foto, uuuh, taart natuurlijk. Ben benieuwd wat Anne ervan vind. Ik vind hem reuze geslaagd!

En als ik heel eerlijk mag opbiechten: ik ben nog wezen surfen, maar dit keer met een collega en haar man. Hij werkt hier niet en zit elke dag zeker 2-3 uur in het water. Ben bang dat ik in hem toch mijn meerdere moet bekennen: minstens tien tinten bruiner, stukje breder en een enorme conditie. Maar het ergste: hij kan wel surfen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten