woensdag 16 november 2011

Sportief, maar wel gesloopt

Ik heb een leuk fietsje gekocht om mee naar mijn werk te fietsen.
Vandaag ben ik op en neer gegaan, dat is 30 km in totaal. Die 30 km, dat was het probleem niet. Wel de 628 hoogste meters. Ha-le-loei-ja.

Op de terugweg merk ik dat ik al lang niets meer aan sport heb gedaan. En bovendien eindig ik met een berg uit de buitencategorie waar zelfs Joop Zoetenmelk het zuur van krijgt: in totaal 200 meter stijgen in 3 km (gemiddeld dus 6.3%), waarvan 1.2km zelfs 8.5%  Ter vergelijking, de Cauberg is 'slechts' 71m stijgen met een stijgingspercentage van 4.7%.  Ik hoop dat je nu snapt dat de terugweg iets langer duurde dan de heenweg.
Ik heb een leuke app op mijn telefoon, waardoor ik mijn traject kan uitlezen. In rood mijn snelheid (tot 45km.u) en in grijs de hoogte.



Zo, nu eerst een Corona! (Marie-Jose heeft lekker Mexicaans gekookt). Ik heb toch 1000 calorietjes verbrand.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten