zaterdag 5 november 2011

The pledge to the flag, door Anne

Zo, vandaag stonden we toch even met onze mond wijd open te kijken naar Anne. Die dreunde even 'the Pledge to the flag' op. Sinds een kleine maand moeten ze elke ochtend op school 'trouw zweren aan de Amerikaanse vlag'. We vinden dit echt super, hoe ze dit doet. Ondanks dat we het ritueel zelf een beetje overdreven vinden en Anne heeft geen idee waar het over gaat.


Ze begint met de tekst van de juf (Miss Cotterell):
"stand up, face the flag, point to the green wall, put your right hand on your heart, ready.... begin"
(Waarschijnlijk is de groene muur een hulpmiddel om je rechterhand te vinden)

"I Pledge Allegiance to the flag of the United States of America
and to the Republic for which it stands,
one Nation under God,
indivisible,
with liberty and justice for all."

Vertaald:
"Ik Zweer Trouw aan de vlag van de Verenigde Staten van Amerika en aan de Republiek waarvoor zij staat, één Natie onder God, ondeelbaar, met vrijheid en gerechtigheid voor allen"

Goed he! Hier werden wij even heel stil van.

Verder heeft Marie-José een leuk pad om rond een meertje bij ons in de buurt ontdekt. Hier heeft zij met Bram deze week een paar keer gewandeld. En vandaag hebben we deze route met zijn viertjes gedaan. Anne op haar roze fiets, en wij op de skeelers, met Bram in een kinderwagen. Heerlijk.
Anne had het heel goed gedaan, want het is toch 5 mijl, dus bijna 8 km.





Daarna ben ik een fiets gaan kopen. Ik was aan het twijfelen tussen een mountenbike of een wielrenfiets. Het is een tussen-model geworden: een mountenbike met 'gladde bandjes'
Ik was er eerst heel blij mee. Tot ik de 2 mijl naar huis moest fietsen. Maar, dat was wel even 150 meter omhoog in 2 mijl. Aangezien ik de afgelopen maanden niets meer aan sport heb gedaan, hing mijn tong op de grond toen ik thuis kwam.     Leuk joh, zo'n fiets... 


1 opmerking:

  1. OMG !! - check out the American accent already. It's time to like move and stuff !

    BeantwoordenVerwijderen