zondag 9 oktober 2011

2000 Volvo C70 Convertible

Yes, ik heb een auto...

Het zoeken van een 2e hands auto valt behoorlijk tegen.
Bij een dealer (waar je direct tegen je zin in 'best friend' mee wordt) druipt de afzetterij ervan af. Mensen die en hele werkdag een gemaakte glimlach op hun kop hebben zijn niet te vertrouwen of clown van beroep.

Op een lokale marktplaats valt het ook behoorlijk tegen. Vind je een leuke, blijkt die bepaalde auto uit dat jaar een betrouwbaarheid van een glas bier te hebben. In begin is het leuk, maar 't is zo op, en heb je snel een nieuwe nodig... Of het telefoonnummer begint met +52: Mexico, dus is de aanbieding niet te vertrouwen. Zeker niet doen wat het dwingende advies van mijn collega's.

En bij een particulier een auto kopen bleek ook geen zuivere koffie. Ik had een afspraak met een eigenaar van een leuke cabrio. Komt'ie aan met: "er is vanochtend iets van de klink aan de bijrijderskant afgevallen." Ga je kijken, zitten er al spinnenwebben in het gat dat duidelijk door een breekijzer of schroevendraaier is gemaakt, in een deur die duidelijk is overgespoten. En heel toevallig ging het dak ook nèt die dag voor het eerst niet verder open of dicht. En toen ik de auto starte, klonk er een alarm en begon een lampje te knipperen van het motormanagement. "Doet'ie anders ook nooit". Maar, als ik morgen het geld meenam zou hij het verhelpen. Ik denk door de draadjes naar het lampje en het alarm door te knippen.

Uiteindelijk hebben we toch een mooie auto gevonden. Automaat, stoelverwarming, mooie velgjes, electrisch bedienbaar dak, cruise control, koffiebekerhouder. Ik ben er ook reuze blij mee. De kids niet, want die waaien weg als ze achterin zitten. Boeien, het is mijn auto...



1 opmerking: