zondag 2 oktober 2011

The after party en onze huisvriendjes

Vandaag heb ik lekker niets gedaan. Marie-José en Anne zjin schoenen gaan kopen (je moet er maar zin in hebben op zondag), en Bram en ik hebben lekker in de tuin gespeeld. Zwembadje opgezet en lekker 'gepoedeld'.

Ik heb mijn trucje met de verrekijker en de camera vandaag vaak herhaald.
Ten eerste voor onze huisvriendjes: de kolibrie (hummingbird). Er zitten zeker 3 kolibrie-tjes bij ons in de buurt. Deze kleine, grappige en snelle vogeltjes komen vaak uit de speciale 'hummingbird-feeder' drinken. Ze fladderen dan heel snel (15-80 keer per seconde) en drinken met een lange snavel. Ze wegen slechts gram en zijn maar 7.5cm 'groot'. Als ze achter elkaar aan vliegen, zie je pas hoe snel en wendbaar ze zijn. Als we in de tuin zitten, heb je het gevoel dat we soms moeten bukken.

Met mijn cameraatje zijn ze bijna niet zichtbaar, maar met de verrekijker truc wel.
2 Hummingbirds bij de feeder
Ons husvriendje.

Vandaag was wederom de Airshow. Veel vliegtuigen van het middag programma deden zich hergroeperen in 'onze vallei'. Dus ook de Blue Angels. Toch wel speciaal, om dit vanuit je zwembadje te bekijken.
Soms moesten ze even 'gas bijgeven' en dat maakte wel veel kabaal. Dus, wilde Bram zijn oor-doppen weer op...
Het heeft me veel pogingen gekost, maar ik heb ze op de foto gekregen.

Blue Angels boven onze tuin
Bram met zijn oorbeschermers

And the winnar is...
Uiteindelijk wint de natuur het toch van de techniek. Volgens wikipdia kan een kolibrie wenden met ruim 9G (9 keer zijn eigen gewicht). Dat kunnen zelfs de Blue Angels niet. Losers...

Diploma
Overigens had Bram nog een eerste 'diploma' van zijn schooltje. Als je 15 boeken per maand leest (of aan hem voorleest), krijg je een diploma. Apetrots was'ie. Dus, dat moest op de foto...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten